N klub

mnichovo hradiště

N KLUB MNH BUDOVA

Jsme tady pro všechny děti a mladé lidi, kteří se nacházejí v náročné situaci, potřebují podporu a pomoc. Jsme tady pro ty, kteří hledají bezpečné místo pro sdílení starostí i radostí a naslouchající ucho.

Najdete nás na náměstí!

Masarykovo náměstí 243, 295 01 Mnichovo Hradiště

Úterý
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub

Středa
13:00 – 18:00 terén

Čtvrtek
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub

Pátek
13:00 – 18:00 terén

Telefon: 734 232 706
E-mail: nzdm.mh@os-semiramis.cz

aktuality

Do konce roku 2024 nepřijímáme žádné zájemce o praxi, z důvodu plné kapacity.

Poskytované služby

Klub a terén

Poskytujeme dětem a mladým lidem bezpečný prostor pro setkávání a sdílení. Pracujeme s pravidly, podporujeme tak sociální dovednosti. S klienty se bavíme o různých tématech, která jsou pro mladé lidi aktuální. Připravujeme pro ně program a učíme je zodpovědnosti.

Příprava na život

Podporujeme naše klienty ve školní přípravě, pomáháme jim se zlepšovat a motivujeme je k dalšímu vzdělávání. Společně se učíme nevzdávat se, vytrvat a posouvat se v životě dál.

Bezpečně proti nudě

Společně sportujeme, tvoříme, vyrábíme a zkoušíme různé zážitkové techniky. Pořádáme výlety a turnaje. Spolu s klienty se učíme bezpečně a aktivně trávit volný čas, podporujeme je ve vlastní kreativitě a zodpovědnosti. Nabízíme dětem a mladým dospělým zážitky, které jsou pro ně často nové nebo nejsou v běžném životě jednoduše dosažitelné.

Jak to říct

Společně se podporujeme a učíme asertivitě, respektu a komunikaci. Učíme se v každodenním životě předcházet nedorozuměním, konfliktům a jejich řešení, ale také to, abychom si uměli říct o to, co potřebujeme nebo mluvit o tom, jak se cítíme.

Když přituhuje

Jsme si partnery v náročných a nelehkých životních situacích. Bavíme se o škole, kamarádech, rodině, průšvizích i rizikovém chování a společně hledáme cestu z nesnází ven.

Orgány v akci

 Nabízíme našim klientům doprovody na místa, kam je nesnadné jít sám. Chodíme s nimi např. na OSPOD, polici, soudy a jiné instituce. Umíme provést těmito místy a situacemi srozumitelně, pravdivě a otevřeně předávat informace, které jsou důležité.

Základní sociální poradenství

Předáváme dětem a mladým lidem informace o jejich právech a možnostech v rámci využívání sociálních služeb. Umíme navést, odkázat i doprovodit na místa, kde naši klienti naleznou další pomoc nebo podporu, pokud to sami nezvládneme.

naše služby poskytujeme bezplatně a anonymně

pro koho tu jsme

Děti a mladí lidé ve věku 6–26 let, kteří:

  • zažívají nepříznivé sociální situace
  • konfliktní společenské situace
  • obtížné životní události
  • omezující životní podmínky

Vztahují se k nim další charakteristiky:

  • nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit
  • vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče.
  • dávají přednost pasivnímu trávení volného času
  • mají životní styl, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí a kvůli kterému se mohou dostávat do konfliktů
  • dostávají se do kontaktu s jakoukoliv formou rizikového chování (šikana, užívání návykových látek, rizikové sexuální chování apod.)
o co společně usilujeme

V bezpečném prostředí učíme děti a mladé lidi:

  • jak se orientovat ve stanovených pravidlech např. doma, ve škole, ve společnost
  • jak se orientovat v mezilidských vztazích. Jak na konflikty
  • jak předcházet nebo zmírňovat rizikové chování (např. drogy, šikana apod.)
na čem si zakládáme

Nízkoprahovost – nízkoprahovost je vytvářena tím, že zařízení je situováno v lokalitě, kde se cílová skupina běžně pohybuje, otevírací doby klubu i terénních služeb jsou přizpůsobeny potřebám cílové skupiny, služby jsou poskytovány bezplatně, anonymně, časově nestrukturovaně v rámci celé otevírací doby, uživatel služeb je limitován pouze vstupními pravidly, která zajišťují bezpečné prostředí.

Bezpečí a odbornost – prostor v N klubu nebo v terénu vnímáme jako prostředí, kde není místo pro šikanu nebo diskriminaci, proto všichni v zařízení dodržujeme stanovená pravidla, zároveň zaručujeme klientům důvěrnost sdělených informací – naši pracovníci dodržují etický kodex organizace, v případě osobních a citlivých údajů o klientovi dodržujeme ustanovení Zákona o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.; bezpečné prostředí je podpořeno i odborností pracovníků N klubu, kteří při práci s klienty dbají postupů dobré praxe nízkoprahových zařízení, každý pracovník má také vytvořený vzdělávací plán na daný rok, který průběžně naplňuje.

Dostupnost a otevřenost – jsme k dispozici po celý rok, pro všechny, kteří spadají do naší cílové skupiny a dodržují pravidla, bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci nebo pohlaví, nikdo se nemusí registrovat ani nám hlásit, kdy a jestli za námi přijde, stejně tak není povinné chodit pravidelně, rozhodne se každý sám podle sebe.

Individuální přístup – ke každému uživateli služby přistupujeme individuálně, což znamená podle specifičnosti jejich osobnosti, při spolupráci akceptujeme např. schopnosti, vědomosti, dovednosti, temperamentové a charakterové zvláštnosti, ale také zkušenosti a stávající životní situace, do kterých se uživatel mohl dostat.

práva a povinnosti (pravidla)

Práva:

  • Právo na soukromí – je na rozhodnutí každého uživatele, které informace pracovníkům zařízení sdělí, pracovníci informace nevynášejí mimo zařízení. (Pokud informace spadají pod oznamovací povinnost, je zařízení povinno tuto skutečnost ohlásit příslušnému státnímu orgánu).
  • Právo na bezpečný pobyt v zařízení – pracovníci i uživatelé služeb N klubu ve svém chování k ostatním nepoužívají jakékoliv projevy slovního nebo fyzického napadání.
  • Právo na prostor bez drog – během času tráveného v N klubu klienti služeb neužívají žádné legální nebo nelegální návykové látky, označované jako drogy. V rámci terénní formy služby toto právo nezahrnuje tabák a tabákové výrobky a nikotinové sáčky.
  • Právo říct „ne“ – klient se sám rozhoduje, jak stráví čas v N klubu a zda se aktivně zapojí nebo ne, neúčast není důvodem k odchodu. Výjimkou jsou řízené skupiny realizované v ambulantní formě služby a školní opakování u mladší cílové skupiny.
  • Právo na vlastní názor a rozhodnutí – uživatel služby je expertem na svůj život a pracovníci zařízení to respektují.
  • Právo na pomoc a podporu – pracovníci klientům naslouchají a v případě zájmu jim pomáhají řešit aktuální problémy dle svého nejlepšího profesního úsudku a schopností.
  • Právo na stížnost – pokud klient není spokojen s poskytnutím některé ze služeb, má výhrady k pracovníkům zařízení, nebo v N klubu zažil něco, co nepovažuje za správné, může si stěžovat, ústně, písemně i anonymně, všechny stížnosti jsou řádně prošetřeny. Bližší informace zde.

Povinnosti (základní pravidla):

  • V klubu a okolí se nekouří.
  • Chováme se k sobě slušně a s respektem.
  • Dodržujme pořádek a čistotu.
  • Věci ostatních necháváme v klubu.
  • Udržujeme přátelské vztahy.
  • Konflikty řešíme s rozvahou, bez fyzického a slovního násilí.
  • V klubu a přítomnosti pracovníků se nemanipuluje s drogami.
jak to u nás chodí
  • Při prvním setkání se seznámíme a vysvětlíme vám, jak naše zařízení funguje.
  • Zajímá nás, co vás trápí, co vás baví a s čím potřebujete pomoci. Společně probereme, jaké služby můžeme nabídnout.
  • Vždy vám nasloucháme a poskytujeme podporu, aniž bychom vás soudili. Vzájemná důvěra je pro nás klíčová.
  • Můžete se zapojit do různých aktivit – od her a kreativních činností po rozhovory s našimi pracovníky. Společně se můžeme bavit o situacích ve škole, v rodině, mezi přáteli nebo jen nabídnout bezpečný prostor pro sdílení.
  • Pokud spolupráce bude podle vašich představ, uzavřeme s vámi ústní dohodu o poskytování služby. Není třeba nic podepisovat.
  • Společně budeme pravidelně hodnotit, jestli vám spolupráce s námi stále vyhovuje a zda naplňuje vaše potřeby.
  • Službu můžete kdykoliv přerušit nebo ukončit podle svého uvážení.
  • My můžeme spolupráci ukončit, pokud by došlo k porušování pravidel nebo pokud by už pro vás naše služby nebyly přínosné.

náš tým

 

Zdeněk Urban

vedoucí NZDM N klub Mnichovo Hradiště

Naše práce stojí zejména na podpoře, naslouchání a sdílení. Společně s celým týmem tvoříme bezpečné a inspirativní prostředí, kde se každý mladý člověk cítí respektovaný a vyslyšený. Týmová práce je pro nás klíčová a jsem hrdý na to, že mohu spolupracovat s tak oddanými profesionály.


„Každý hlas je důležitý – každý příběh má smysl.“

Martin Petráček

pracovník v sociálních službách

Naplňuje mě přímá práce s klienty a pravidelné vzdělávání. Věřím, že po letech můžeme vidět výsledky naší práce i když to tak někdy na začátku nevypadá.


„Lidem neschází síla, schází jim vůle.“

Kateřina Kopiarová

sociální pracovnice

Baví mě, že žádný den není stejný, práce je různorodá a smysluplná. A člověk nikdy neví, co ho ten den potká, takže musí být připraven na cokoliv. Mám ráda práci s jednotlivci a velký smysl mi dává i práce se skupinou na téma dle programu.


„Only when we are no longer afraid do we begin to live.”

Tereza Chlumská

pracovnice v sociálních službách

Myslím si, že je velmi důležité naslouchat lidem a obzvláště mladým a dětem. V dnešní době, která je čím dál více uspěchaná, je málo prostoru pro komunikaci, přemýšlení a diskuzi. A to jsou podle mě věci, které člověka mohou nasměrovat, pomoct mu v hledání odpovědí a smyslu. Zároveň si myslím, že i my dospělí se můžeme od dětí a mladých ledacos naučit.


„Náš život je takový, jakým ho učiní naše myšlenky.“

našim hlavím cílem je bezpečný přechod z dětství do dospělosti

Jak to vidí sami klienti

 
Mystery Person
{

V Lidech jsem se dost zklamal, nikdo nikdy moc neposlouchal a já nevěděl co si počít. Připadal jsem si ztracený a bezpomocný. Díky zkušenostem jsem se víc bál komunikace. Strach z reakcí mě přiváděl do stresu. Nastala však změna. Díky N Klubu a jejich sociálním pracovníkům. Poznal jsem, že jsou i lidé kteří mě poslouchají a neodsuzují. Komunikace se postupem času začala zlepšovat a má důvěra taktéž. Jen diky pracovníkům jsem si více jistější. Bezmocnost a ztracenost pomalu zmizela a já jsem teď mnohem šťastnější.

5
Franta, 14 let
Mystery Person
{

Naše finanční situace nebyla zrovna nejlepší a jelikož začala škola bylo potřeba spousta nových školních pomůcek. Vždy když se o tom začalo mluvit tak jsem znejistěl a cítil jsem se velice špatně. Pohledy učitelů i spolužáků byly jako bodání ostrým předmětem. Svěřil jsem se pracovníkům v N Klubu a díky tomu mi skrze nadaci Terezy Maxové pomohli získat potřebné finance na školní pomůcky. Všechny nepříjemné pohledy zmizely a já byl za vše co pro mě pracovníci udělali nesmírně vděčný, a i ve škole to bylo znát.

5
Bára, 12 let
Mystery Person
{

Chtěl jsem udělat něco se svojí postavou, jelikož mě trápilo, že nemám žádnou fyzičku. Chtěl jsem začít chodit do fitness centra. Měl jsem ale problém s tím, že jsem neměl s kým jít, jelikož nemám moc kamarádů a také jsem se bál a nevěděl co mě čeká. Pracovníci Semiramis N Klub MH mi pomohli najít odvahu a díky jejich doprovodu do fitness centra dnes se už nebojím nových věcí a jsem odvážnější. Bez jejich pomoci bych se stále bál.

5
Ondra, 13 let

rok 2023 v číslech

2

města

99

klientů

23

nových klientů

1235

kontaktů s klienty

podporují nás

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Středočeský kraj

Nadační fond Albert

Město Mnichovo Hradiště

kvalitu služeb prověřil čas

Logo členství v České asociaci stretwork