N klub
mnichovo hradiště
Jsme tady pro všechny děti a mladé lidi, kteří se nacházejí v náročné situaci, potřebují podporu a pomoc. Jsme tady pro ty, kteří hledají bezpečné místo pro sdílení starostí i radostí a naslouchající ucho.
Najdete nás na náměstí!
Masarykovo náměstí 243, 295 01 Mnichovo Hradiště
Úterý
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub
Středa
13:00 – 18:00 terén
Čtvrtek
11:00 – 14:00 individuální konzultace
14:00 – 18:00 klub
Pátek
13:00 – 18:00 terén
Telefon: 734 232 706
E-mail: nzdm.mh@os-semiramis.cz
aktuality
Do konce roku 2024 nepřijímáme žádné zájemce o praxi, z důvodu plné kapacity.
Poskytované služby
Klub a terén
Poskytujeme dětem a mladým lidem bezpečný prostor pro setkávání a sdílení. Pracujeme s pravidly, podporujeme tak sociální dovednosti. S klienty se bavíme o různých tématech, která jsou pro mladé lidi aktuální. Připravujeme pro ně program a učíme je zodpovědnosti.
Příprava na život
Podporujeme naše klienty ve školní přípravě, pomáháme jim se zlepšovat a motivujeme je k dalšímu vzdělávání. Společně se učíme nevzdávat se, vytrvat a posouvat se v životě dál.
Bezpečně proti nudě
Společně sportujeme, tvoříme, vyrábíme a zkoušíme různé zážitkové techniky. Pořádáme výlety a turnaje. Spolu s klienty se učíme bezpečně a aktivně trávit volný čas, podporujeme je ve vlastní kreativitě a zodpovědnosti. Nabízíme dětem a mladým dospělým zážitky, které jsou pro ně často nové nebo nejsou v běžném životě jednoduše dosažitelné.
Jak to říct
Společně se podporujeme a učíme asertivitě, respektu a komunikaci. Učíme se v každodenním životě předcházet nedorozuměním, konfliktům a jejich řešení, ale také to, abychom si uměli říct o to, co potřebujeme nebo mluvit o tom, jak se cítíme.
Když přituhuje
Jsme si partnery v náročných a nelehkých životních situacích. Bavíme se o škole, kamarádech, rodině, průšvizích i rizikovém chování a společně hledáme cestu z nesnází ven.
Orgány v akci
Nabízíme našim klientům doprovody na místa, kam je nesnadné jít sám. Chodíme s nimi např. na OSPOD, polici, soudy a jiné instituce. Umíme provést těmito místy a situacemi srozumitelně, pravdivě a otevřeně předávat informace, které jsou důležité.
Základní sociální poradenství
Předáváme dětem a mladým lidem informace o jejich právech a možnostech v rámci využívání sociálních služeb. Umíme navést, odkázat i doprovodit na místa, kde naši klienti naleznou další pomoc nebo podporu, pokud to sami nezvládneme.
naše služby poskytujeme bezplatně a anonymně
pro koho tu jsme
Děti a mladí lidé ve věku 6–26 let, kteří:
- zažívají nepříznivé sociální situace
- konfliktní společenské situace
- obtížné životní události
- omezující životní podmínky
Vztahují se k nim další charakteristiky:
- nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit
- vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče.
- dávají přednost pasivnímu trávení volného času
- mají životní styl, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí a kvůli kterému se mohou dostávat do konfliktů
- dostávají se do kontaktu s jakoukoliv formou rizikového chování (šikana, užívání návykových látek, rizikové sexuální chování apod.)
o co společně usilujeme
V bezpečném prostředí učíme děti a mladé lidi:
- jak se orientovat ve stanovených pravidlech např. doma, ve škole, ve společnost
- jak se orientovat v mezilidských vztazích. Jak na konflikty
- jak předcházet nebo zmírňovat rizikové chování (např. drogy, šikana apod.)
na čem si zakládáme
Nízkoprahovost – nízkoprahovost je vytvářena tím, že zařízení je situováno v lokalitě, kde se cílová skupina běžně pohybuje, otevírací doby klubu i terénních služeb jsou přizpůsobeny potřebám cílové skupiny, služby jsou poskytovány bezplatně, anonymně, časově nestrukturovaně v rámci celé otevírací doby, uživatel služeb je limitován pouze vstupními pravidly, která zajišťují bezpečné prostředí.
Bezpečí a odbornost – prostor v N klubu nebo v terénu vnímáme jako prostředí, kde není místo pro šikanu nebo diskriminaci, proto všichni v zařízení dodržujeme stanovená pravidla, zároveň zaručujeme klientům důvěrnost sdělených informací – naši pracovníci dodržují etický kodex organizace, v případě osobních a citlivých údajů o klientovi dodržujeme ustanovení Zákona o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.; bezpečné prostředí je podpořeno i odborností pracovníků N klubu, kteří při práci s klienty dbají postupů dobré praxe nízkoprahových zařízení, každý pracovník má také vytvořený vzdělávací plán na daný rok, který průběžně naplňuje.
Dostupnost a otevřenost – jsme k dispozici po celý rok, pro všechny, kteří spadají do naší cílové skupiny a dodržují pravidla, bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci nebo pohlaví, nikdo se nemusí registrovat ani nám hlásit, kdy a jestli za námi přijde, stejně tak není povinné chodit pravidelně, rozhodne se každý sám podle sebe.
Individuální přístup – ke každému uživateli služby přistupujeme individuálně, což znamená podle specifičnosti jejich osobnosti, při spolupráci akceptujeme např. schopnosti, vědomosti, dovednosti, temperamentové a charakterové zvláštnosti, ale také zkušenosti a stávající životní situace, do kterých se uživatel mohl dostat.
práva a povinnosti (pravidla)
Práva:
- Právo na soukromí – je na rozhodnutí každého uživatele, které informace pracovníkům zařízení sdělí, pracovníci informace nevynášejí mimo zařízení. (Pokud informace spadají pod oznamovací povinnost, je zařízení povinno tuto skutečnost ohlásit příslušnému státnímu orgánu).
- Právo na bezpečný pobyt v zařízení – pracovníci i uživatelé služeb N klubu ve svém chování k ostatním nepoužívají jakékoliv projevy slovního nebo fyzického napadání.
- Právo na prostor bez drog – během času tráveného v N klubu klienti služeb neužívají žádné legální nebo nelegální návykové látky, označované jako drogy. V rámci terénní formy služby toto právo nezahrnuje tabák a tabákové výrobky a nikotinové sáčky.
- Právo říct „ne“ – klient se sám rozhoduje, jak stráví čas v N klubu a zda se aktivně zapojí nebo ne, neúčast není důvodem k odchodu. Výjimkou jsou řízené skupiny realizované v ambulantní formě služby a školní opakování u mladší cílové skupiny.
- Právo na vlastní názor a rozhodnutí – uživatel služby je expertem na svůj život a pracovníci zařízení to respektují.
- Právo na pomoc a podporu – pracovníci klientům naslouchají a v případě zájmu jim pomáhají řešit aktuální problémy dle svého nejlepšího profesního úsudku a schopností.
- Právo na stížnost – pokud klient není spokojen s poskytnutím některé ze služeb, má výhrady k pracovníkům zařízení, nebo v N klubu zažil něco, co nepovažuje za správné, může si stěžovat, ústně, písemně i anonymně, všechny stížnosti jsou řádně prošetřeny. Bližší informace zde.
Povinnosti (základní pravidla):
- V klubu a okolí se nekouří.
- Chováme se k sobě slušně a s respektem.
- Dodržujme pořádek a čistotu.
- Věci ostatních necháváme v klubu.
- Udržujeme přátelské vztahy.
- Konflikty řešíme s rozvahou, bez fyzického a slovního násilí.
- V klubu a přítomnosti pracovníků se nemanipuluje s drogami.
jak to u nás chodí
- Při prvním setkání se seznámíme a vysvětlíme vám, jak naše zařízení funguje.
- Zajímá nás, co vás trápí, co vás baví a s čím potřebujete pomoci. Společně probereme, jaké služby můžeme nabídnout.
- Vždy vám nasloucháme a poskytujeme podporu, aniž bychom vás soudili. Vzájemná důvěra je pro nás klíčová.
- Můžete se zapojit do různých aktivit – od her a kreativních činností po rozhovory s našimi pracovníky. Společně se můžeme bavit o situacích ve škole, v rodině, mezi přáteli nebo jen nabídnout bezpečný prostor pro sdílení.
- Pokud spolupráce bude podle vašich představ, uzavřeme s vámi ústní dohodu o poskytování služby. Není třeba nic podepisovat.
- Společně budeme pravidelně hodnotit, jestli vám spolupráce s námi stále vyhovuje a zda naplňuje vaše potřeby.
- Službu můžete kdykoliv přerušit nebo ukončit podle svého uvážení.
- My můžeme spolupráci ukončit, pokud by došlo k porušování pravidel nebo pokud by už pro vás naše služby nebyly přínosné.
náš tým
našim hlavím cílem je bezpečný přechod z dětství do dospělosti
Jak to vidí sami klienti
rok 2023 v číslech
2
města
99
klientů
23
nových klientů
1235
kontaktů s klienty
podporují nás
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Středočeský kraj
Nadační fond Albert
Město Mnichovo Hradiště
kvalitu služeb prověřil čas