Centrum
intervenčních programů
Jsme tu pro všechny kolektivy, které potřebují pomoc s obnovou zdravých vztahů ve třídě nebo provést jinou náročnou situací.
Vyjíždíme do škol a tříd ve Středočeském, Pardubickém i Královéhradeckém kraji.
Centrum intervenčních programů
Sadová 2107, 288 02 Nymburk
PO – PÁ 8:00 – 16:30
Telefon: 605 367 905
Email: cip@laxus.cz
Vedoucí: Sára Marková
Jsme tady pro třídní kolektivy, kde primární prevence už nestačí,
ale pořád ještě společně můžeme najít správný směr!
aktuality
Do konce roku 2024 nepřijímáme žádné zájemce o praxi, z důvodu plné kapacity.
poskytované služby
Poradenské služby pro školu a její pedagogy
Předtím, než začne přímá práce se třídou probíhá úvodní schůzka s vedením školy a zúčastněnými pedagogy (třídní učitel, školní metodik prevence, školní psycholog a podobně), během které dochází k mapování výchozí situace a stanovení zakázky ze strany školy, tedy definování cíle programu.
Během přímé práce se třídou probíhají konzultační a reflektivní setkání s třídním učitelem, školním metodikem prevence a zástupcem vedení školy, kdy dochází nejen k předávání doporučení ze strany lektorů, ale také k vzájemné reflexi na proběhlé setkání.
Přímá intervenční setkání se třídou
Intervenční program se skládá z minimálně 2 až 3 setkání, dle povahy řešeného tématu a vývojového stupně žáků. První setkání je zpravidla převážně mapující, druhé a popř. třetí setkání má intervenční charakter, kde je cíleno na konkrétní problém a pracuje se na zakázce školy. Setkání probíhají zpravidla v intervalech 2-4 týdnů, závisle na řešeném tématu a věkové kategorii dětí.
Program se individuálně přizpůsobuje zakázce školy a třídnímu kolektivu.
Metodické a vzdělávací činnosti pro pedagogy
Součástí intervenčního programu je i podpora pedagogů, případně členů školního poradenského pracoviště, která má podobu buď širšího metodického vedení přímo ve škole, nebo vzdělávacích či kazuistických seminářů. Výběr z této nabídky činí zástupci školy po konzultaci a doporučení lektorů.
Pro efektivitu intervenčního programu je potřebnou a nedílnou součástí aktivní spolupráce třídního učitele i dalších pedagogů, kteří v mezidobí pracují na doporučeních nastavených lektory.
Věříme, že společně s třídním učitelem a dalšími pedagogy ve škole zvládneme nastartovat zdravé fungování kolektivu.
další informace
pro koho tu jsme
a) Třídní kolektivy, kde jsou narušeny vztahy mezi žáky (konflikty, nepropustné skupiny, neschopnost spolupráce)
b) Třídní kolektivy po ukončeném vyšetřování šikany
c) Třídní kolektivy při náročných životních situacích jednotlivých žáků (návrat z výchovného zařízení, příchod specifického žáka – národnostní, kulturní, fyzické, psychické a sociální odlišnosti)
O co společně usilujeme
- Zlepšení třídního klimatu a vztahů ve třídě
- Emoční a vztahový rozvoj žáků i pedagogů
- Podpora duševního zdraví žáků
- Metodická podpora pedagogů
Naše pravidla
Třídního pedagoga vnímáme jako nenahraditelnou součást kolektivu, proto je jeho aktivní účast na programu jednou z podmínek jeho realizace. Obdobně to platí pro asistenta pedagoga, pokud má ve třídě stálé místo.
Jak to u nás chodí
Zástupce školy napíše nebo zavolá vedoucí centra.
Po konzultaci si domluví termín úvodní schůzky a dojde ke sjednání závazné objednávky.
Na úvodní schůzce společně s lektory podrobně zmapují situaci a domluví se na termínech setkání se třídou.
Spolupráce se školou probíhá po celou dobu trvání programu, kdy škola může využívat naše poradenské služby.
Po ukončení setkání se třídou si škola volí jednu z možností návazné spolupráce (metodické vedení, vzdělávací či kazuistický seminář).
Schéma: Jak to u nás chodí
Po kliknutí na obrázek se vám otevře PDF ve větším rozlišení.
na čem si zakládáme?
Hlavními principy naší práce je důraz na:
- Bezpečí
- Odbornost
- Individuální přístup
- Podpora žáků i pedagogů
- Otevřená komunikace
Ceník
Běžná cena programu je 25.000 Kč
V ceně je zahrnuto:
-
- úvodní rozhovory s vedením školy, členy školního poradenského pracoviště a pedagogy, zmapování situace ve škole a třídním kolektivu, formování zakázky intervenčního programu
- přímou práci dvojice odborných lektorů se třídou
- potřebný materiál k realizaci
- cestovné
- tvorba a prezentace závěrečné zprávy, vč. konkrétních doporučení k návazné práci
náš tým
investice do dětí se vyplatí nám všem.
Jak to vidí samotné školy
rok 2023 v číslech
7
lektorů
12
škol
17
tříd
383
žáků
810
kontaktů
podporují nás
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy