Primární prevence

ve školách

Kontaktní a poradenské centrum Mladá Boleslav

Věříme, že každé dítě si zaslouží vyrůstat zdravě a bezpečně.

Jsme tady pro školy i pedagogy, kteří chtějí to samé pro své žáky.

působíme v královéhradeckém, pardubickém a středočeském kraji.

Centrum primární prevence královéhradeckého
kraje

Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové

PO – PÁ 8:00 – 16:30

Telefon: 734 316 123
E-mail: cppkhk@os-semiramis.cz
Vedoucí: Lucie Mrázová

Centrum primární prevence
Pardubického
kraje

Chemiků 129, 530 09 Pardubice

PO – PÁ 8:00 – 16:30

Telefon: 734 319 992
E-mail: cpppk@os-semiramis.cz
Vedoucí: Simona Kopicová

Centrum primární prevence
středočeského
kraje

Sadová 2107, 288 02 Nymburk

PO – PÁ 8:00 – 16:30

Telefon: 731 659 103
E-mail: cppsk@os-semiramis.cz
Vedoucí: Barbora Škabradová

aktuality

Do konce roku 2024 nepřijímáme žádné zájemce o praxi, z důvodu plné kapacity.

poskytované služby

Preventivní programy

Aktuálně poskytujeme dva typy programu. První typ programu je zaměřený na prevenci užívání návykových látek. Druhý se zabývá obecně rizikovým chováním a zdravým životním stylem – sem patří například témata: vztahy v kolektivu, šikana, sebepoškozování, předsudky a intolerance, partnerství, emoce a stres a podobně. 

Pracujeme s žáky od 4. do 9. ročníku ZŠ, v nižších ročnících víceletých gymnázií a také na bývalých školách praktických. Jedná se o komplexní, dlouhodobý program všeobecné primární prevence, který je certifikován MŠMT a je určen pro kolektivy, kde nedochází k výraznému rizikovému chování

Součástí každého proběhlého programu se třídou je zápis pro školu, kde jsou uvedena i konkrétní doporučení pro návaznou práci se třídou. Školám zapojeným do dlouhodobé spolupráce poskytujeme také preventivní materiály (letáčky o aktuálních trendech v rizikovém chování – např. sebepoškozování, kratom, HHC apod.). Programy realizují odborní lektoři skrze tříhodinové interaktivní setkání.

Poradenské aktivity týkající se rizikového chování

Během preventivních setkání se věnujeme i jednotlivým žákům, pokud je něco tíží, zažívají si náročné období, potřebují poradit. Informace potom předáváme třídním učitelům a školním metodikům prevence tak, aby věděli, jak v situaci dále postupovat. Poradenství zároveň poskytujeme i pedagogům ve chvílích, kdy potřebují získat pohled externího odborníka, řeší nestandardní situaci v nějaké třídě, potřebují konzultaci nebo třeba jen získat kontakt na další návaznou službu či poradit s preventivní dokumentací.

Odborná setkávání školních metodiků prevence

Dvakrát ročně pořádáme setkání školních metodiků prevence, kde sdílíme, inspirujeme se a seznamujeme se s novinkami z oblasti prevence, mluvíme o tom, co je nového ve školách, v naší organizaci. Součástí takového setkání je i vzdělávací seminář na téma, které aktuálně rezonuje ve školním prostředí.

Témata preventivního programu
V programu se věnujeme např. následujícím tématům:
  • Prevence šikany a kyberšikany,
  • online svět,
  • intolerance, rasismus, xenofobie,
  • vztahy s rodiči,
  • partnerství a sex,
  • závislosti (látkové i nelátkové), návykové látky,
  • spolupráce, komunikace, řešení konfliktů,
  • mezilidské vztahy, komunikační dovednosti,
  • duševní zdraví, psychohygiena,
  • téma ztráty, úmrtí apod.,
  • ideál krásy, poruchy příjmu potravy, sebepojetí,
  • přechod na 2. stupeň ZŠ nebo na SŠ.

Schéma skladby preventivního programu

Témata VPP

Po kliknutí na obrázek se vám otevře PDF ve věštím rozlišení.

Vzdělávací semináře

Školíme celé pedagogické sbory i jednotlivé pedagogy. Jsme jedničky v prevenci rizikového chování, takže v naší nabídce najdete kurzy například na téma: Bezpečná třída, Třídnické hodiny, Jak na třídní pravidla, Psychohygiena pro učitele a podobně. Zařídíme i vzdělání na míru dle vašich potřeb nebo zorganizujeme webinář pro rodiče. Více informací zde.

Supervize

Pokud máte zájem o pravidelná podpůrná setkání pro vedení školy, konkrétní pedagogy nebo celý pedagogický sbor, neváhejte zvážit možnost zavedení pravidelné supervize. Více o supervizi zde.

aktuální ceny našich služeb vám rádi sdělíme. neváhejte nás kontaktovat.

další informace

pro koho tu jsme?

a)

  • Žáky 4. až 9. ročníků ZŠ a nižších stupňů víceletých gymnázií.
  • Žáky ZŠ se speciálními třídami.
  • Třídní učitelé.
  • Školní metodiky prevence.

b)

  • Ředitele škol.
  • Rodiče.
  • Odbornou i laickou veřejnost.
O co společně usilujeme?

Posilování pozitivních vztahů v třídním kolektivu. Aby se každý ve třídě cítil bezpečně, aby spolu žáci uměli komunikovat, řešit konflikty, spolupracovat nebo se ocenit.

Snížení počtu projevů rizikového chování mezi žáky, záchyt experimentu nebo případné oddálení do co nejpozdějšího věku.

Vybudování a posílení schopnosti samostatného rozhodování a vědomí zodpovědnosti k vlastní osobě, ke svému životu a k celé společnosti.

Pomoc v utváření žebříčku životních hodnot.

Pokud se již projevy rizikového chování objevují, zamezit jejich dalšímu prohlubování, zajistit ochranu před jejich dopady a motivovat žáky k využití specializované pomoci.

Jak to u nás chodí?

Naše programy se obvykle konají dvakrát za školní rok. Spolupráci zahajujeme nejčastěji od 4. nebo 6. ročníku a se třídou se pracuje až do 9. ročníku.

Program v jednom dni trvá tři vyučovací hodiny.

V mladších ročnících se zaměřujeme především na budování zdravého a fungujícího kolektivu. Čím jsou žáci starší, přibývají témata zaměřená na konkrétní rizikové chování (např. návykové látky, poruchy příjmu potravy, stres a duševní zdraví, vztahy v rodině,…). 

Nejprve přijedeme do vaší školy na úvodní schůzku, kde vás nejen s programy, ale celým průběhem spolupráce seznámíme a vše společně domluvíme.

Následně bude do třídy přidělen lektor, který s vámi domluví konkrétní termín konání programu.

V případě jakýchkoliv potřeb a dotazů můžete průběžně kontaktovat vedoucí centra, která je Vám k dispozici.

Protože třídního pedagoga vnímáme jako nedílnou a velmi důležitou součást kolektivu, je spolu s žáky přítomen na programu. Spolupráce pro nás nekončí “zvoněním”, předáváme zpětnou vazbu, doporučení pro konkrétní třídu a hovoříme se školními metodiky prevence.

Jsme našim školám opravdovými odbornými partnery!

na čem si zakládáme?

Hlavními principy naší práce je důraz na:

  • Bezpečí
  • Rovný přístup
  • Dobrovolnost
  • Dlouhodobost
  • Odbornost
  • Komplexnost, kontinuita a systematičnost

náš tým ve středočeském kraji

 

Barbora Škabradová

vedoucí CPP SK

Společnost mých přátel či rodiny, dobré jídlo, deskovka, ale i být sama se sebou s knihou nebo nad novým receptem - to je pro mě kvalitně strávený čas.

Kateřina Raichlová

pracovnice CPP SK

Jsem milovnicí dobré kávy, mojí psí slečny a zároveň do toho sem tam chodím na skauta nebo si zacvičit. Mým největším strachem je sršeň, naopak miluju dobrodružství a babičky svíčkovou.

Adéla Helclová

pracovnice CPP SK

Pečení dobrot, které už nikdo nechce jíst, hraní deskových her, které neumím prohrávat, a trávení času s neunavitelným psem a mojí rodinou, to jsem já. Na první pohled klidná a tichá, ale kdo mě pozná, zjistí, že to je vlastně naopak.

Lucie Vanessa Frischová

pracovnice CPP SK

Myslím si, že s dětmi by se mělo mluvit narovinu (i o takových tématech jako jsou závislosti, internet, vztahy, nebo sex). Vést je k diskusi ale také k ohledu vůči ostatním. Proto jsem šla do primární prevence. Jednou bych chtěla učit, a tak se ráda něco z tohoto soudku přiučím.

Tereza Vlčková

pracovnice CPP SK

Nejraději trávím čas na procházce v přírodě, péčí o své pokojové rostliny nebo s mými blízkými nad dobrou kávou. Kromě toho taky ráda koukám na seriály a pletu!

Tereza Kršová

lektorka CPP SK

Nejvíc na světě miluju dobré jídlo a spánek, ale ráda to kombinuju se všemi různými sporty, především s takovými, který mí vůbec nejdou. Ujíždím na horoskopech (btw jsem ve znamení panna) a nesnáším brzké ranní vstávání. Naplňuje mě, když mohu dětem předávat něco, co mi dává smysl, a to je přesně preventivní program v Semiramis.

Markéta Mourková

lektorka CPP SK

Svůj ideální den strávím u kytary nebo v kavárně s dobrou knížkou. Ráda běhám, chodím na procházky a pozoruju bouřky. Baví mě, jak jsou děti bezprostřední a jak přemýšlí, proto jsem se rozhodla pro práci s nimi.

Adéla Pobudová

lektorka CPP SK

Většinu svého volného času trávím s dobrovolnými hasiči, je to totiž životní styl! Ráda si přečtu zajímavou knížku nebo se podívám na pěkný film. Vždy mě bavila práce s dětmi, které se věnuji už od 15 let jako vedoucí kroužku. Ráda pomáhám lidem a téma prevence mě velmi zajímá a tak, když přišla nabídka do Semiše, neváhala jsem!

Lucie Cvrčková

lektorka CPP SK

Ráda cvičím a cestuji, hlavně na motorce. Nejspokojenější jsem ve společnosti mých přátel nebo rodiny. V zimě se ráda ohřeju karamelovým Latte a můžu se utlouct po čemkoli s malinami! V budoucnu bych chtěla směřovat do školství, prevence je dle mého důležitá, a tak mi Semiš přišel jako super odrazový můstek do budoucna!

Vít Uhlíř

lektor CPP SK

Jsem společenský, pozitivní člověk, který se nebojí udělat krok do neznáma. Mám rád sport, čtení a filmy, ale nejraději trávím čas s kamrády. Na lektorování mi přijde úžasné to, že mohu pomoci žákům vyznat se v dnešním zmateném světě a doufám, že do jisté míry i sobě samých.

Tina Müllerová

lektorka CPP SK

Mám ráda čaj a dobrou knížku, ráda chodím na procházky, plavu nebo dělám jógu. Baví mě vařit a péct a momentálně experimentuji se šitím vlastního oblečení. Nejraději trávím čas s kamarády, na koncertech, a nebo skautingem. Práci v Semiramisu jsem si vybrala, protože ráda pracuji s dětmi a je pro mě důležité, aby moje práce pomáhala lidem. Věřím, že je lepší problémům předcházet, než se je snažit napravovat a líbí se mi interaktivní přístup Semiramisu, který nutí děti se nad tématem aktivně zamyslet a vytvořit si vlastní názor.

Markéta Kubálová

lektorka CPP SK

Svůj volný čas nejraději trávím poznáváním nových míst, s mými přáteli a také s mým kocourem. Mám ráda výzvy, kterých jako skautská vedoucí mám v životě spoustu. Na práci lektora mi přijde super, že dětem předáváme informace, něčemu novému je můžeme přiučit a to samé ony nás.

Nikola Jarolímková

lektorka CPP SK

Miluju dobrodružství ať už při cestách do neznáma, tak v tom co dělám. Mám ráda když chystáme a organizujeme s přáteli akce s přesahem nebo jezdíme po festivalech a pečeme francouzský palačinky - prostě čas kdy plyne a utíká. V tom všem potřebuji aby mi věci dávali smysl, otevírat tabu témata, debatovat nad nevyřešenými otázkami a některé nehmatatelné věci zažít a přenést do školních lavic, mi dává velký smysl.

Simona Spěváková

lektorka CPP SK

Doma o mně říkají, že jsem prdlá. Miluju tvořit a být ve společnosti srdcařů. Taky se ráda toulám, přírodou, světem - a to i tím svým vnitřním. Centrem mého zájmu byli vždy lidé, chtěla jsem pomáhat těm, kteří se nacházejí v náročné životní situaci, vyslechnout ty, kteří často nedostávají prostor. Časem mi došlo, ze efektivnější je komplikacím spíš předcházet, a tak jsem se začala věnovat lektorování preventivních programů.

náš tým v královéhradeckém kraji

 

Barbora Lněničková

pracovnice CPP KHK

Jsem všestranný človíček, který je pro každou srandu, miluje svého hafana a zvířata obecně, toulky přírodou a sport. Ráda maluju a důležitou součástí mého života je hudba, kterou nejen ráda poslouchám, ale také mě baví se učit hrát na hudební nástroje. Pokud ve večerních hodinách nebudu k nalezení, pravděpodobně sleduju západ slunce, který mě nikdy neomrzí.

Tereza Havelská

pracovnice CPP KHK

Jsem usměvavá příznivkyně čtení, ráda peču a vařím pro moje blízké a lezu po horách - nejradši tam, kde mě nahoře čeká kynutý borůvkový knedlík s cukrem nebo klobása! Mám ráda, když věci běží podle plánu, ale zároveň se řídím heslem "všechno se děje z nějakého důvodu".

Lucie Mrázová

vedoucí CPP KHK

Svůj volný čas nejraději trávím s přítelem a s naším pejskem na procházkách či výletech. Patří ke mně ale také láska k fantasy ve formě knih, seriálů, deskových nebo počítačových her. Dále ráda chodím plavat a jezdím na kole.

Valerie Kahudová

pracovnice CPP KHK

Ráda trávím svůj volný čas poslechem hudby, rozjímáním nebo povídáním si se svými blízkými. Mým velkým koníčkem je cestování, které mi rozšiřuje obzory a poskytuje nový pohled na svět.

Václav Čapek

lektor CPP KHK

Práci lektora primární prevence považuji za smysluplnou, je pro mne výzvou a zároveň příležitostí být žákům základních škol nápomocen při jejich cestě nejen dospíváním. Vím, že tato cesta může být složitá a je snadné se na ni ztratit. Jsem však přesvědčen, že programy dlouhodobé primární prevence vybavují děti takovými znalostmi a dovednostmi, které jim mohou být nápomocny k jejímu úspěšnému zdolání.

Karolína Feixová

lektorka CPP KHK

Jako i my můžeme předávat dětem naše zkušenosti a vědomosti, stejně tak ony obohacují nás. Proto jsem nesmírně vděčná za tuto novou cestu, na kterou se vydávám pod křídly Semiramis.

Romana Hirková

lektorka CPP KHK

Práce lektora primární prevence mi dává velký smysl. Věřím, že prevence a včasná edukace mají zásadní vliv na zdravý vývoj a pohodu dětí jako jednotlivců i celého třídního kolektivu. Cítím, že je důležité být pro ně, spolu s učiteli, důvěryhodným průvodcem v oblastech, které jsou pro ně často nové a složité, jako jsou vztahy, rizikové chování nebo řešení konfliktů. Mám radost, když vidím, jak se žáci v programech aktivně zapojují, přemýšlejí o různých situacích a diskutují.

Magdaléna Hrdinová

lektorka CPP KHK

Práci lektorky primární prevence rizikového chování vnímám jako skvělou příležitost "přispět svou troškou mlýna", aby nám všem bylo na světě zase o trochu lépe. Je to pro mě práce zábavná, rozmanitá, náročná i zodpovědná, hlavně je to ale práce, která mi dává velký smysl a jsem ráda, že se můžu díky ní nechat obohacovat názory dětí a mladých lidí, které rozhodně stojí za to poslouchat, protože se toho od nich jako dospělí můžeme hodně naučit.

Nikola Okrouhlická

lektorka CPP KHK

Dlouho jsem hledala práci, která by mě naplňovala a nebyla stereotypní. Až jsem objevila, jak fascinující a smysluplné je pracovat s dětmi. Lektorování mi umožňuje nejen sdílet důležité informace, ale také inspirovat mladé lidi k pozitivnímu myšlení. Těším se na každé setkání, protože vím, že každé z dětí má potenciál, a díky SEMIRAMIS mám možnost být součástí jejich cesty.

Alena Pobudová

lektorka CPP KHK

Škola je pro mě jedním z nejoblíbenějších míst. Ráda se učím i předávám vědomosti dalším, mám ráda individuální přístup a školní kolektivy. Semiramis mi umožňuje zapojit se do školního prostředí dalším způsobem, kdy nejenom učím, ale mohu žáky pozorovat, snažit se jim lépe porozumět a díky tomu se jim snažit předávat to, co skutečně potřebují.

Jan Smejkal

lektor CPP KHK

Práce lektora je pro mne hodnotná příležitost, díky které chci pomáhat dětem v lepším rozvoji jejich chování a chápání všeho, co se kolem nich děje. Jsem rád, že mohu být součástí organizace Semiramis.

Zuzana Vaňková

lektorka CPP KHK

Práce lektora primární prevence mi přijde smysluplná a s jasným cílem. Zpětně mne mrzí, kolik informací mé mladší já muselo pracně tahat z internetu. Bohužel jsem neměla takhle skvělý program, aby mi předal obohacující informace.

Kateřina Vohánková

lektorka CPP KHK

Práce s dětmi a mladistvými pro mě byla vždycky velkou výzvou. V rámci primární prevence má pro mě však daleko větší smysl a potenciál. Pozici lektora vnímám jako práci rozmanitou a zábavnou, nikoliv stereotypní, a to se mi moc líbí!

náš tým v pardubickém kraji

 

Adamů Anna

lektorka CPP PK

Na práci s dětmi mě velmi baví blíže poznávat jejich osobnost a nechat se obohatit a inspirovat. Být lektorkou primární prevence je pro mě výzva, díky které můžu děti vést k poznávání sebe samých, svých hranic a to za pomoci zábavných a naučných technik. Zároveň vnímám práci v SEMIRAMIS jako velkou zodpovědnost při provázení dětí cestou dospívání, vytváření bezpečného prostoru, předávání potřebných informací a v případě potřeby podání tzv. pomocné ruky.

Antonínová Nikola

lektorka CPP PK

Mladí lidé utváří naší budoucnost, ale především si určují svou vlastní a díky programům SEMIRAMIS je i já mohu v počátcích jejich cesty doprovázet a pomáhat jim najít vlastní cestu, kterou budou chtít jít. Vždy mě dokáží překvapit svou fantazií a způsobem, jakým nad běžnými věcmi přemýšlí, což práci s nimi dělá zábavnou a smysluplnou.

Baladová Tereza

lektorka CPP PK

Práci s dětmi se věnuji již několik let a velice mne naplňuje. Velmi mne láká poznávání nový kolektivů, zjišťování vzájemných vztahů, vazeb, dynamiky kolektivu, chování jednotlivých členů a toho jak jejich chování ovlivňuje následně celou skupinu. Těším se na své působení v organizaci SEMIRAMIS, kdy budu mít možnost pracovat s různými kolektivy, poznávat je. Vím, že tato práce má v sobě velkou dávku odpovědnosti, kdy lektor pomáhá nasměrovat jednotlivé členy skupiny tak, aby se skupina jako celek posunula a obrousily se případné třecí plochy, které ve skupině jsou. Jsem vystudovaný pedagog, nyní se vzdělávám v sociální oblasti, jsem velmi ráda, že díky SEMIRAMIS mohu získat zajímavé pracovní a osobní zkušenosti.

Bartošová Tereza

lektorka CPP PK

Pracovat s dětmi mi dává možnost podílet se na rozvoji naší budoucí společnosti. Předávat balíčky informací, které jim mohou být nápomocné v rozhodování v životních situacích, mají nesmírně důležitou hodnotu. Forma, kterou poskytované informace sdělujeme, je pro děti hravá a poutavá. Díky SEMIRAMISU si mohu tuto svoji myšlenku plnit a posílat dál něco užitečného.

Novotná Veronika

lektorka CPP PK

Práce na pozici lektora primární prevence je pro mě velká výzva, která mi však dává ohromný pocit smysluplnosti. Mladší generace je bez pochyby naší budoucností – proto se snažím nenásilnou a hravou formou vést děti a dospívající k utváření co nejlepších hodnot a získávání cenných znalostí a dovedností, které je budou doprovázet na jejich následné cestě životem. Je pro mě privilegium, že kromě osobnostního růstu, mi tato práce dává možnost pomoci mladým lidem se rozvíjet.

Pozdníková Petra

lektorka CPP PK

Práce s dětmi jako lektor primární prevence je pro mě jako studentku psychologie velmi zajímavá zkušenost, a do jisté míry i osobní výzva. Děti jsou oproti dospělým bezprostřední. Reagují opravdově a bez ostychu, takže nikdy nevíte, jakou odpověď si předem připravit. Jsem moc ráda, že jsem součástí týmu SEMIRAMIS, kde se mohu rozvíjet a pomáhat dětem bezpečněji projít obdobím dospívání v současném světě plném nástrah.

Raková Michaela

lektorka CPP PK

Vždy jsem věděla, že chci pracovat s dětmi, především pro jejich zvídavost, upřímnost a hravost. Práce lektora primární prevence je rozmanitá a nesmírně obohacující, protože každé dítě je jiné a mě moc těší, že je mohu potkávat a poznávat jejich osobnosti. Vnímám, že skrze tuto práci mohu pomoci dětem hledat jejich životní směr a cestu a zároveň tak nacházet i tu svou.

Štrobl Radka

lektorka CPP PK

Věnovat se lektorování primární prevence pro mě znamená možnost předávat dětem důležité informace a nástroje, které pomáhají předcházet rizikovému chování a zlepšovat kvalitu života nejen dětí, ale i celé společnosti. Mým cílem je podpořit zdravý vývoj dětí, rozvíjet jejich dovednosti a příspět k vytvoření zdravějšího prostředí v rámci jejich třídního kolektivu. Zároveň me tato práce naplňuje tím, že mohu pozitivně ovlivnit jejich budoucnost.

Ťopková Tereza

lektorka CPP PK

Být lektorkou primární prevence je pro mne zejména výzva, na kterou se ale neskutečně těším. Ráda bych dětem předala spolu s programy SEMIRAMIS i kousek sebe, ale věřím, že i já se toho spoustu užitečného a nového od dětí samotných přiučím a naše setkání tak pro nás budou vzájemným obohacením. V programech primární prevence vidím ohromný přínos, jelikož mohou děti provázet častokrát náročným obdobím dospívání a ukazovat jim tak nové cesty. Jsem tedy moc ráda, že v této etapě jejich života budu moct být díky této práci přítomna.

Simona Kopicová

vedoucí CPP PK

Dětství a dospívání považuji za náročné období ryzí opravdovosti a hledání sebe sama, ve kterém je větší pravděpodobnost výskytu nějaké z forem rizikového chování. Považuji proto za důležité s mladými lidmi tato témata otvírat. Moje práce mi umožňuje nikdy nezapomenout na to, jak důležité je jednat narovinu, vytvářet prostředí bezpečí, důvěry, podpory a přijetí. Vážím si toho, že můžu dělat práci, ve které vidím smysl, být žákům a pedagogům jakýmsi průvodcem, prostřednictvím nejrůznějších technik nejen s prvky zážitkové pedagogiky je vést k uvědomování si, sebenáhledu a zároveň od nich neustále čerpat spoustu nového. Prožitek, diskuze a následné společné přicházení na nejvhodnější možnosti řešení různých situací, tato slova charakterizují moji práci velmi výstižně.

Pavlína Pošvářová

pracovnice CPP PK

Práce s dětmi byla pro mě vždy snem. Líbí se mi jejich kreativita, fantazie a hravost. Děti jsou součástí naší populace a díky programům Semiramis můžu podporovat jejich vhodný přístup k životu. Oblast prevence by se měla šířit mezi lidi co nejvíce, proto jsem se stala součástí lektorského týmu a mohu tak s nadšením předávat dětem spoustu informací a zkušeností.

Adéla Kučerová

pracovnice CPP PK

Práce na pozici externího lektora primární prevence pro mě znamená především zodpovědnost, protože dospívání v této době není vůbec jednoduchou záležitostí a je doprovázeno velkým množstvím nástrah. Právě o těchto nástrahách se dětem snažím předat co nejvíce informací, které jim mohou pomoci nejen v dospívání, ale také ve zvolení si svých kroků v budoucnosti. Zároveň pro mě práce znamená neustálé vzdělávání – děti jsou nejlepší učitelé.

investice do dětí se vyplatí nám všem.

Jak to vidí samotné školy

Mystery Person
{

Lektoři byli vždy milí, ochotní a profesionální. Děti je rychle přijaly a vnímaly je jako důvěryhodné osoby, což se projevilo v otevřené a smysluplné diskuzi během každého programu.

5
Lada, třídní učitelka 9. třídy
Mystery Person
{

Preventivní setkání pro naši školu přinesla nový pohled na třídu jako celek. Děti se bavily a zároveň se naučily důležité věci o spolupráci, řešení konfliktů a respektu.

5
Martin, školní metodik prevence
Mystery Person
{

Díky skvělé práci s dětmi a empatickému přístupu lektorů se daří otevírat důležitá témata, která nejsou vždy jednoduchá. Žáci mají prostor diskutovat a přemýšlet, a to vše v uvolněné atmosféře.

5
Pavla, třídní učitelka 7. třídy
Mystery Person
{

Programy primární prevence, které pro nás lektoři realizovali, byly velmi profesionální a zároveň zábavné. Naši žáci se do aktivit aktivně zapojovali a učitelé ocenili, že mohli svou třídu sledovat v jiných než běžných školních situacích.

5
Kateřina, školní metodička prevence
Mystery Person
{

Máme vás rádi!

5
žáci 4.třídy
Mystery Person
{

Semiramis nám byl oporou i v náročných momentech, kdy člověk neví, kam se obrátit a jak postupovat.

5
školní metodička prevence
ZŠ Jičín
Mystery Person
{

Setkání jako vždy probíhalo v milé, laskavé atmosféře. Žáci pracovali ochotně a s nadšením. Lektorky jako vždy byly milé, podporující a motivující. Skvěle reagují na potřeby našich žáků.

5
třídní učitelka
ZŠ Rychnov nad Kněžnou
Mystery Person
{

Naše spolupráce s Centrem primární prevence Pardubického kraje SEMIRAMIS z.ú. pokračuje i v letošním školním roce, a to již 8.rokem. Pravidelně využíváme nabídku Programu všeobecné dlouhodobé primární prevence, který je zaměřený na stmelení kolektivu, nastavení pravidel třídy, rizikové chování, zdravý životní styl apod. Program žáky doprovází na celém druhém stupni, každý školní rok formou dvou tříhodinových pracovních bloků. Práce s třídním kolektivem je vždy po dohodě s lektory nastavena dle aktuálních potřeb žáků, ve vyšších ročnících si žáci mohou sami volit témata bloků. Lektoři jsou vždy pečlivě připraveni, hodiny jsou vedené na profesionální úrovni. Bloky pro žáky a jejich pedagogy hodnotím jako velice přínosné i právě proto, že se jedná o mimoškolní pracovníky, kteří dokáží navázat vztah vzájemné důvěry a mnohdy pomoci detekovat případné problémy, které mohou žáky trápit. Velice kladně hodnotím i přípravu programů v době kovidové pandemie, kdy programy probíhaly formou webináře a byly zaměřeny na práci s emocemi a zvládání náročných životních situací.

5
Mgr. Kateřina Ficková
školní psycholožka, ZŠ Josefa Ressla, Pardubice
Mystery Person
{

Spolupráce mezi Základní školou Svítkov a Centrem primární prevence SEMIRAMIS přináší pozitivní a prospěšné výsledky pro žáky i pedagogický sbor. Tato iniciativa, realizovaná na druhém stupni všech tříd od šesté do deváté, je významným prvkem vzdělávacího procesu. Sezení, která probíhají dvakrát za školní rok ve tříhodinových blocích, představují efektivní prostor pro prevenci nežádoucích vlivů v kolektivu. Dlouhodobá tradice této spolupráce svědčí o její kvalitě a přínosu pro žáky i učitele. Je patrné, že tato forma prevence nejenže odhaluje potenciální problémy ve třídě, ale také poskytuje prostor pro jejich řešení a prevenci. Oblíbenost této spolupráce mezi žáky a učiteli naznačuje, že přístup Centra primární prevence SEMIRAMIS a jeho programy oslovují a angažují školní prostředí. Práce s třídou a třídním kolektivem přispívá k posílení sociálního pouta mezi žáky a vytváření bezpečného prostoru pro sdílení zkušeností. Je významné, že spolupráce nekončí pouze sezeními, ale zahrnuje i navazující školení metodiků prevence. Tímto způsobem se zajišťuje kontinuální rozvoj pedagogického týmu, který má následně schopnost efektivně reagovat na aktuální potřeby žáků. Celkově lze konstatovat, že vzájemná spolupráce mezi ZŠ Svítkov a Centrem primární prevence SEMIRAMIS je úspěšným modelem prevence a podpory ve školním prostředí. Její pozitivní dopady na žáky, učitele a celkovou atmosféru ve škole ji činí hodnotným prvkem pedagogické praxe.

5
Ing. Monika Dobruská
ředitelka, ZŠ Svítkov, Pardubice
Mystery Person
{

Nezisková organizace SEMIRAMIS s naší školou pracuje druhý rok. Jsme velmi rádi, že s touto organizací můžeme spolupracovat. Programy jsou zajímavé nejen pro děti, ale i pro učitele. V různých situacích žáci více poznávají nejen spolužáky, ale i sami sebe. Pracují jako jeden tým a učitelé mohou své svěřence poznat i jinak než při běžné výuce, mohou lépe mapovat vztahy ve třídě a navázat k nim hlubší vztah. Velmi oceňujeme profesionalitu lektorů – jejich osobní přístup, využívání nových metod a přizpůsobení se změnám ve škole. Důležitá je pro nás i zpětná vazba – doporučení pro pedagogy, jak zvládnout kolektiv, jak ho vést. Děkujeme vedoucí centra Denise Šustkové a všem lektorům, kteří se s námi snaží podporovat zdravé sebevědomí u dětí.

5
PaedDr. Petra Jíchová
výchovná poradkyně, ZŠ Závodu Míru, Pardubice

rok 2023 v číslech

3

centra

40

lektorů

97

škol

798

tříd

17298

dětí

podporují nás

ŠKO-ENERGO

Nadační fond Škoda Auto

Město Nymburk

Projekt byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády ČR.

Realizace projektu byla podpořena MŠMT.

Realizováno za finanční podpory Královéhradeckého kraje.

Realizováno za finanční podpory Pardubického kraje.

Realizováno za finanční podpory Středočeského kraje.

Projekt byl finančně podpořen statutárním městem Pardubice.